Kod BLIK wygenerowany przez aplikację bankową umożliwia dokonanie płatności za zakupy online lub wypłatę pieniędzy z bankomatu. Właśnie tą możliwość wykorzystują oszuści. Niestety są bardzo sprytni. Włamując się na konto Messengera przestępca wyszukuje osoby, z którymi najczęściej komunikujemy się. Sprawdza nawet w jaki sposób się do nich zwracamy. Następnie prosi wybraną osobę o „pomoc”. Często wykorzystuje sytuację, o której wcześniej pisałeś z mamą czy ze znajomym. Na przykład: podszywając się pod Ciebie wysyła „prośbę” o zapłacenie za naprawę samochodu, o którym pisaliście ze znajomym. Wiarygodne, prawda?
Najlepiej skontaktuj się telefonicznie z osobą, która rzekomo przesłała prośbę o „pomoc”. Sprawdź czy to na pewno ona pisała. Jeśli okaże się, że to nie ona, natychmiast zmień hasło do konta Messenger.
Zapraszamy do placówek Banku Spółdzielczego w Sztumie