Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Kod BLIK wygenerowany przez aplikację bankową umożliwia dokonanie płatności za zakupy online lub wypłatę pieniędzy z bankomatu. Właśnie tą możliwość wykorzystują oszuści. Niestety są bardzo sprytni. Włamując się na konto Messengera przestępca wyszukuje osoby, z którymi najczęściej komunikujemy się. Sprawdza nawet w jaki sposób się do nich zwracamy. Następnie prosi wybraną osobę o „pomoc”. Często wykorzystuje sytuację, o której wcześniej pisałeś z mamą czy ze znajomym. Na przykład: podszywając się pod Ciebie wysyła „prośbę” o zapłacenie za naprawę samochodu, o którym pisaliście ze znajomym. Wiarygodne, prawda?
Jak się ustrzec przed oszustwem na BLIK-a?
Najlepiej skontaktuj się telefonicznie z osobą, która rzekomo przesłała prośbę o „pomoc”. Sprawdź czy to na pewno ona pisała. Jeśli okaże się, że to nie ona, natychmiast zmień hasło do konta Messenger.
Pamiętaj
unikaj ogólnodostępnych sieci WiFi w miejscach publicznych,
zainstaluj na swoim komputerze, smartfonie lub innym urządzeniu mobilnym legalny program antywirusowy,
program antywirusowy zawsze powinien być włączony i aktualny,
hasła twórz z małych i dużych liter, cyfr oraz znaków specjalnych (zmieniaj je co jakiś czas),
nie udostępniaj swoich danych do logowania innym osobom – nawet znajomym czy rodzinie,
przed wprowadzeniem danych do logowania na komputerze, smartfonie lub innym urządzeniu mobilnym sprawdź zabezpieczenie witryny (symbol kłódki przed adresem),
zawsze wyloguj się z konta,
nie przyjmuj zaproszeń na Facebooku od osób, których nie znasz,
nie klikaj w podejrzane linki, nawet otrzymane od znajomych osób lub firm,
nie otwieraj załączników z nietypowym rozszerzeniem.